Anthocyanins in groenten en vruchten kunnen helpen dubbelpuntkanker verhinderen
Gepubliceerd 19 Augustus, 2007 binnen Het Nieuws van de gezondheid, Voeding, Polyphenols, Medisch Nieuws, Populair, Gezondheid, Gezondheid en Wellness, Algemene RenteDe Universiteit van de Staat van Ohio - Anthocyanins, phytochemicals die kleur aan meeste rode, purpere en blauwe vruchten en de groenten geven, vertragen merkbaar de groei van de cellen van dubbelpuntkanker in laboratoriumexperimenten op ratten en op de menselijke cellen van dubbelpuntkanker. En een nieuwe studie brengt wetenschappers dichter een stap aan het berekenen van wat vruchten en groenten hun precies kanker-bestrijdende eigenschappen geeft.
"Dit voedsel bevat vele samenstellingen, en we’re enkel beginnend om uit voor te stellen wat zij zijn en welke degenen de beste gezondheidsvoordelen," bovengenoemd Monica Giusti, de hoofdauteur van de studie en een hulpprofessor van voedselwetenschap bij de Universiteit van de Staat van Ohio opleveren. Begrijpend de moleculaire structuren van installatiesamenstellingen die bepaalde vruchten en groenten geven hun rijke kleuren onderzoekers kunnen helpen krachtigere kankervechters vinden.
Giusti stelde de bevindingen voor, die door een Ministerie van de V.S. van de landbouw-Nationale toelage van het Initiatief van het Onderzoek, op 19 Augustus..2007 op de nationale vergadering van de Amerikaanse Chemische Maatschappij in Boston worden gesteund.
Giusti en haar collega's vonden dat in sommige gevallen, de lichte wijzigingen aan de structuur van anthocyanin molecules tot deze samenstellingen meer machtige agenten tegen kanker maakten. Anthocyanins is de termijn die wordt gebruikt om naar anthocyanidins te verwijzen die aan een suikermolecule chemisch verbindend zijn. Zij zijn een andere groep flavonoids die in het menselijke dieet wordt gevonden.
In hun studies over de menselijke cellen van dubbelpuntkanker die in laboratoriumschotels worden gekweekt, testten de onderzoekers de gevolgen tegen kanker van anthocyanin-rijke uittreksels van een verscheidenheid van vruchten en groenten. Zij wonnen deze anthocyanins van sommige vrij exotische vruchten en andere installaties, met inbegrip van druiven, radijzen, purper graan, chokeberries, bosbessen, purpere wortelen en vlierbessen terug.
De installaties werden gekozen wegens hun uiterst diepe kleuren, en daarom hoge anthocyanin inhoud. Sommige van deze installaties worden ook gebruikt als bron van voedselkleuring.
De onderzoekers bepaalden de hoeveelheid uittreksel nodig van elke installatie om de groei van de menselijke cellen van dubbelpuntkanker in de helft te snijden. Het veranderen van pigmentstructuren door een extra suiker of een zure molecule toe te voegen veranderde lichtjes de biologische activiteit van deze uittreksels. De onderzoekers voegden verschillende uittreksels aan flessen toe die de cellen van dubbelpuntkanker bevatten.
De onderzoekers vonden dat de hoeveelheid anthocyanin uittreksel de groei van de kankercel door 50 percenten moest verminderen die onder de installaties worden gevarieerd. Het uittreksel dat uit purper graan wordt afgeleid was het meest machtig, in zoverre dat het de minste hoeveelheid dit uittreksel (14 microgrammen per milliliter de oplossing van de celgroei) nam om celaantallen in de helft te snijden. Uittreksels van Chokeberry en van de bosbes waren bijna machtig zo zoals purper graan. Uittreksel van de radijs bewees meest minst machtig, aangezien het negen keer zo veel (131 µg/ml) van deze samenstelling vergde om de celgroei door 50 percenten te snijden.
"Alle vruchten en groenten die aan anthocyanins rijk zijn hebben samenstellingen die de groei van de cellen van dubbelpuntkanker, hetzij in experimenten in laboratoriumschotels of binnen het lichaam kunnen vertragen," bovengenoemde Giusti.
In extra laboratoriumstudies, vonden zij en haar collega's dat anthocyanin het pigment van radijs en de zwarte wortelen de groei overal van kankercellen van 50 tot 80 percenten vertraagden. Maar het pigment van purper graan en chokeberries niet alleen hield volledig de groei van kankercellen tegen, maar ook doodde ruwweg 20 percent van de kankercellen terwijl het hebben van weinig effect op gezonde cellen.
In dierlijke studies, werden de ratten die met de cellen van dubbelpuntkanker worden veroorzaakt gevoed een dagelijks dieet van anthocyanin uittreksels of van bosbessen en chokeberries, die vaakst als smaakstoffen of worden gebruikt om jam en sappen te maken. De dieettoevoeging van anthocyanin haalt verminderde tekens van dubbelpunttumors door 70 en 60 percenten, respectievelijk, wanneer vergeleken bij controleratten.
Giusti zegt de resultaten voorstellen dat anthocyanins tegen bepaalde gastro-intestinale kanker kunnen beschermen.
"Zeer weinig anthocyanin wordt geabsorbeerd door de bloedsomloop," bovengenoemde Giusti. "Maar een groot deel reist door het maagdarmkanaal, waar die weefsels de samenstelling." absorberen
In feite, hebben andere onderzoekers bij de Staat van Ohio geconstateerd dat de zwarte frambozen kunnen helpen de groei van de tumors van esophageal en dubbelpuntkanker verminderen.
Nog, einden Giusti plotseling van het adviseren van één soort fruit of groente over een andere. Zij en haar collega's blijven bestuderen hoe de chemische structuur van anthocyanins tot de potentiële gezondheidsvoordelen van voedsel bijdraagt evenals hoe de veranderingen in deze structuren de capaciteit kunnen beïnvloeden body’s om de samenstellingen te gebruiken.
"Er zijn meer dan 600 verschillende anthocyanins die in aard wordt gevonden," zij zei. "Terwijl wij weten dat de concentratie van anthocyanins in de GI landstreek uiteindelijk door hun chemische structuren wordt beïnvloed, we’re enkel beginnend de oppervlakte te krassen van het begrip van hoe het lichaam absorbeert en deze verschillende structuren." gebruikt
Zij wees erop dat haar team evalueert ook hoe dit pigment met andere samenstellingen in voedsel in wisselwerking staat. Dergelijke interactie konden de gezondheidsvoordelen van het voedsel of anthocyanin zelf uiteindelijk beïnvloeden.
"Het is mogelijk om natuurlijke, op anthocyanin-gebaseerde voedselkleurstoffen in plaats van synthetische kleurstoffen te gebruiken," bovengenoemde Giusti. "Het doen dit handhaaft nog de prachtige kleuren van voedsel terwijl het verbeteren van hun gezondheid-bevorderende eigenschappen," en misschien het opleveren van enkele voordelen tegen kanker van anthocyanins die natuurlijk in vruchten en groenten worden gevonden.













![Bevestig mijn voer RSS [ Geldige RSS ]](http://www.ihealthbulletin.com/blog/wp-content/themes/indigo/img/valid-rss.png)
Geen Reacties op “Anthocyanins in groenten en vruchten kunnen helpen dubbelpunt cancer” verhinderen;
Gelieve te wachten
Verlaat een Antwoord
U moet logboek binnen om een commentaar te posten.