De melk en de zuivelhulp verhinderen metabolisch syndroom
Gepubliceerd 12 Juli, 2007 binnen Medisch Nieuws, Het Nieuws van de gezondheid, Voeding, Anti-veroudert, Geneeskunde, Populair, Gezondheid, Het leven, Gezondheid en Wellness, Algemene RenteNewswise - een dagelijkse pint van melk of het dienen van zuivelvoedsel beschermt tegen de ontwikkeling van het metabolische syndroom, stelt een studie in het Dagboek van Epidemiologie en Communautaire Gezondheid (2007;,61: 695-8) voor. De onderzoekers besluiten dat de zuivelconsumptie “markedly reduce” kan; het overwicht van metabolisch syndroom.
Het metabolische syndroom is verbonden met een verhoogd risico van diabetes, kransslagaderziekte, en voorbarige dood.
De bevindingen zijn gebaseerd op een representatieve steekproef van 2375 mensen die tussen 45 en 59 is verouderd, elk van wie deel van een studie op lange termijn over gezondheid uitmaakten, dat als de Prospectieve Studie Caerphilly wordt bekend. De volledige studie is beschikbaar hier geheel als vrije PDF:
Melk en zuivelconsumptie, diabetes, en het metabolische syndroom
Twee of meer uit de volgende metabolische parameters - hoog bloedglucose, insuline, bloedvetten, lichaamsvet, en bloeddruk - bepaalden de aanwezigheid van het metabolische syndroom bij de bestudeerde mensen.
De gezondheid van de mensen werd gevolgd meer dan 20 jaar, waarin de gegevens van voedselvragenlijsten en wekelijkse voedselagenda's werden gebruikt om te beoordelen hoeveel melk en zuivelvoedsel de mensen verbruikten.
Rond één bij zeven mensen (15%) had metabolisch syndroom bij ingang in de studie.
Deze mensen hadden bijna het dubbele risico van kransslagaderhartkwaal en vier keer het risico van diabetes van die zonder metabolisch syndroom. Zij zouden ook bijna 50% eerder vroeg sterven.
Maar zij die regelmatig melk dronken en zuivelproducten, zoals yoghurt en kaas aten, zouden beduidend minder waarschijnlijk het syndroom hebben.
De consumptie van de melk is in het UK in de loop van de afgelopen 25 jaar, amid zorgen over zijn effect op gezondheid sterk gedaald, zeggen de auteurs. Maar de zuivelproducten maken deel uit van een gezond dieet en hun consumptie zou moeten worden bevorderd, stelden zij voor.
De mensen waren 62% minder die waarschijnlijk zullen hebben metabolisch syndroom als zij een pint of meer van melk elke dag dronken, en 56% minder die waarschijnlijk zullen hebben het als zij regelmatig andere zuivelopbrengst aten.
En de meer zuivelopbrengst de verbruikte mensen, minder waarschijnlijk was zij om metabolisch syndroom te hebben.













![Bevestig mijn voer RSS [ Geldige RSS ]](http://www.ihealthbulletin.com/blog/wp-content/themes/indigo/img/valid-rss.png)
Geen Reacties op “Milk en zuivelhulp verhinderen metabolische syndrome”
Gelieve te wachten
Verlaat een Antwoord
U moet logboek binnen om een commentaar te posten.