Bosjes - de Van de leeftijd afhankelijke macular degeneratie (AMD) en zijn bijbehorend visieverlies kunnen met opname van hoge glycemic koolhydraten in het dieet worden verbonden. In een nih-Gefinancierde studie die in de kwestie van Juli 2007 van het Amerikaanse Dagboek van Klinische Voeding wordt gepubliceerd, bevestigde Allen Taylor, PhD, directeur van het Laboratorium voor Voeding en het Onderzoek van de Visie op het Onderzoekscentrum van de Menselijke Voeding van Jean Mayer USDA Bij het Verouderen (USDA HNRCA) bij de Universiteit van Bosjes, en collega's vroegere bevindingen die dieet glycemic index verbinden met het risico om AMD te ontwikkelen.

“Men en de vrouwen die diëten met een hogere glycemic index dan gemiddeld voor hun geslacht en leeftijdsgroep verbruikten waren op groter risico om geavanceerde AMD, ” te ontwikkelen; de overeenkomstige auteur Taylor zegt. “The strengheid van AMD die met het stijgen dieet glycemic index.” wordt verhoogd;

De index van Glycemic is een schaal die op voedsel wordt toegepast wordt gebaseerd dat op hoe snel de koolhydraten in voedsel worden omgezet in bloedsuiker, of glucose. Het voedsel zoals witte rijst, deegwaren en brood is voorbeelden die van voedsel met een hoge glycemic index betekenen, dat dit voedsel met een snellere stijging en een verdere daling in bloedsuiker wordt geassocieerd. De gehele tarweversies van rijst, deegwaren en brood zijn voorbeelden van voedsel die een lage glycemic index hebben. Dit voedsel wordt vaak beschouwd de koolhydraten als van betere kwaliteit omdat zij met een langzamere en minder dramatische stijging en een val van bloedsuiker worden geassocieerd.

de resultaten “Our bouwen op bevindingen van een vroegere, kleinere studie waarin wij dat verbruikend een dieet met een hoge glycemic index, maar niet met een hoge totale hoeveelheid koolhydraat, het risico verhoogde om vroege AMD, ” te ontwikkelen bepaalden; zegt eerste auteur Chung-Jung Chiu, DDS, PhD, wetenschapper in het Laboratorium voor het Onderzoek van de Voeding en van de Visie bij HNRCA en een hulpprofessor op de Universitaire School van Bosjes van Geneeskunde.

In de huidige studie, analyseerden Taylor, Chiu, en de collega's gegevens van 4.099 mannen en vrouwen die aan de nationale Van de leeftijd afhankelijke Studie deelnemen van de Ziekte van het Oog (AREDS). De gedetailleerde dieetgeschiedenissen werden verkregen bij het begin van de studie toen de deelnemers 55 tot 80 jaar oud waren en variërende graden van AMD hadden. AREDS werd ontworpen om het effect te beoordelen van hoog-dosis anti-oxyderend vitaminen en zink op de vooruitgang van AMD en cataracten, twee van de belangrijke oorzaken van visieverlies in oudere volwassenen.

“Although de koolhydraatkwaliteit was niet de belangrijkste nadruk in AREDS, waren wij gelukkig dat de onderzoekers de dieetkoolhydraatinformatie hadden verzameld die wij hebben moeten om onze analyses, ” maken; zegt Taylor, die ook een professor op de School Friedman van de Wetenschap en het Beleid van de Voeding bij Bosjes en de Universitaire School van Bosjes van Geneeskunde is. “Our de bevindingen stellen voor dat 20 percent van de gevallen van geavanceerde AMD zou kunnen verhinderd te zijn als die individuen een dieet met een glycemic index onder het gemiddelde voor hun tijd en geslacht hadden verbruikt, ” nota's Taylor.

AMD komt typisch voorbij middenleeftijd voor, hoewel de gebeurtenissen die veroorzaken het kunnen vroeger beginnen. Een belangrijke oorzaak van onomkeerbare blindheid, AMD vloeit uit de geleidelijke analyse van light-sensitive cellen in het centrale gebied van de retina eye’s, genoemd voort macula. Hoewel er geen efficiënte therapie voor AMD is, kan de dieetinterventie zijn vooruitgang vertragen. Identificeren van modifiable risicofactoren voor AMD wordt meer en meer belangrijk als bevolkingsleeftijden. Zoals Taylor en de collega's wijzen op, wordt het aantal mensen in de V.S. met visueel het schaden van AMD geraamd op om drie miljoen te verdubbelen en tegen 2020.

de resultaten “Our steunen onze hypothese, ” zegt Taylor, dieet glycemic index “that, die betrekking is gehad op het risico van diabetes, ook met het risico en de strengheid van AMD.” geassocieerd; Taylor speculeert dat de koolhydraten die uit een hoog-glycemic-indexdieet bestaan kunnen verstrekken het oog tissue”It mogelijk is dat het type van schade dat door slechte kwaliteitskoolhydraten wordt veroorzaakt op oogweefsel in zowel diabetesoogziekte als AMD.” gelijkaardig is;

Taylor en de collega's besluiten dat het risico voor AMD kan worden verminderd door dieetkoolhydraatkwaliteit te verbeteren, zoals bepaald door dieet glycemic index. Dit kan door vrij eenvoudige dieetwijzigingen worden bereikt, zoals het vervangen van hoge glycemic carburatoren zoals wit brood met laag glycemic indexvoedsel zoals geheel korrelbrood. “However, ” Taylor de voorzichtigheid, studies “additional is nodig alvorens wij dieetkoolhydraatbeheer als preventiestrategie voor AMD” kunnen adviseren; (Hoffelijkheid van Eurekalert).


Geen Reacties op “High glycemic indexcarburatoren in dieet verergert AMD visieverlies risk”  

  1. Geen Commentaren

Verlaat een Antwoord

U moet logboek binnen om een commentaar te posten.