Verband tussen tomaten en lager beperkte kankerrisico
Gepubliceerd 11 Juli, 2007 binnen Het Nieuws van de gezondheid, Voeding, Medisch Nieuws, Populair, Gezondheid, Gezondheid en Wellness, Algemene RenteJNCI - een overzicht van het Beleid van het Voedsel en van de Drug van de V.S. (FDA) heeft slechts beperkt bewijsmateriaal voor een vereniging tussen het eten van tomaten en een verminderd risico van bepaalde kanker (b.v. prostate kanker) gevonden, volgens een gepubliceerd artikel online 10 Juli..2007 in het Dagboek van het Nationale Instituut van Kanker.
Verscheidene studies hebben een vereniging tussen de consumptie van tomaten of lycopene, een carotenoïdenmiddel tegen oxidatie gemeld dat tomaten hun rode kleur, en een verminderd risico van sommige kanker, in het bijzonder prostate kanker geeft. Opdat het voedsel en de dieetsupplementen met dergelijke gezondheidseisen worden geëtiketteerd, moet FDA deze eisen herzien en goedkeuren die op het beschikbare wetenschappelijke bewijsmateriaal worden gebaseerd.
In een overzichtsartikel, beschrijft Claudine Kavanaugh, PH D., van FDA in het Park van de Universiteit, Md., en collega's de FDA'S evaluatie van November 2005 van de wetenschappelijke tomaten van de bewijsmateriaalaaneenschakeling of het op tomaat-gebaseerde voedsel, lycopene, en verminderd kankerrisico.
Hun overzicht vond geen bewijsmateriaal dat de tomaten het risico van long verminderden, colorectal, borst, cervicale, of endometrial kanker. Nochtans, was er zeer beperkt bewijsmateriaal voor verenigingen tussen tomatenconsumptie en verminderd risico van prostate, ovarian, maag, en pancreatic kanker. Gebaseerd op deze beoordeling, besliste FDA gekwalificeerde gezondheidseisen voor een zeer beperkte vereniging tussen tomaten en deze vier kanker toe te staan. Hun analyse vond geen geloofwaardig bewijsmateriaal dat lycopene, of in voedsel of in een dieetsupplement, met verminderd risico van om het even welk van geëvalueerde kanker werd geassocieerd. Gezien teleurstellende onderzoekresultaten van studies van andere enige carotenoïden die afzonderlijk, zoals beta-carotene worden aangevuld, is dit resultaat misschien niet ook verrassend. Als middel tegen oxidatie, werkt lycopene niet alleen maar in overleg met het vitaminee systeem in het lichaam. En de tomaten hebben andere phytonutrients naast lycopene.
Voor prostate kanker, bijvoorbeeld, gaf FDA deze verklaring uit: “Very het beperkte en inleidende wetenschappelijke onderzoek brengt naar voren dat het eten van helft aan één kop van tomaten en/of tomatensaus een week het risico van prostate kanker kan verminderen. [ ] FDA besluit dat er weinig wetenschappelijk bewijsmateriaal ondersteunend dit claim.” is;
In één van de begeleidende hoofdartikelen, bespreekt Paul M. Coates, PH D., van de Nationale Instituten van Gezondheid in Bethesda, Md., enkele kwesties FDA met in het leiden van hun overzicht, zoals het beperkte aantal beschikbare klinische proeven en de uitdaging moest vechten van het meedelen van aan het publiek de subtiliteit van het FDA’s- besluit.
“Neither van deze belang, echter, vermindert het belang om op bewijsmateriaal-gebaseerde overzichtsprincipes te gebruiken om belangrijke dieet-gezondheid verhoudingen te evalueren. In feite, kan men debatteren dat de evaluatie van een dieet-gezondheid verhouding precies de omstandigheid is waarin de systematische overzichtstechnieken het meest aangewezen en efficiënt kunnen zijn omdat zij transparant en objectief zijn, en de onderzoek en overzichtsstrategieën zouden precies door anderen, ” kunnen worden gereproduceerd; Coates schrijft.
In het tweede hoofdartikel, stelt Edward Giovannucci, M.D., Sc D., van de School van Harvard van Volksgezondheid in Boston voor dat het algemene gebruik van PSA (prostate-specifiek antigeen) onderzoek de gegevens kan beïnvloeden over de vereniging tussen tomaat en lycopene consumptie en prostate kankerrisico.
“Given de ingewikkeldheid van het bestuderen van het verband tussen tomaat of lycopene opname en prostate kanker, zowel in termen van de blootstelling als het resultaat riskeert, zou niet ook moeten worden verrast dat geen vaste conclusie van voordeel in FDA review…Although worden gemaakt het voorbarig kan zijn om verhoogde consumptie van tomatensaus aan te nemen of lycopene voor prostate kankerpreventie, dit onderzoeksgebied, ” belovend blijft; Giovannucci schrijft.













![Bevestig mijn voer RSS [ Geldige RSS ]](http://www.ihealthbulletin.com/blog/wp-content/themes/indigo/img/valid-rss.png)
Geen Reacties op “Link tussen tomaten en lagere kanker riskeren limited”
Gelieve te wachten
Verlaat een Antwoord
U moet logboek binnen om een commentaar te posten.