De medische studie vindt 30 calorieën van donkere chocolade (polyphenols van de 30 mgcacao) per de vermindering van dagoorzaken van hypertensie vergelijkbaar met dat van gezonde dieetveranderingen.

Nieuws JAMA die - ongeveer 30 calorieën per dag van donkere chocolade eten werd geassocieerd met het verminderen van bloeddruk, zonder gewichtsaanwinst of andere ongunstige gevolgen, volgens een studie in 4 Juli kwestie..2007 van JAMA.

Het vorige onderzoek heeft erop gewezen dat de consumptie van hoge hoeveelheden cacao-bevattend voedsel lagere bloeddruk (BP) kan, die toe te schrijven wordt verondersteld om aan de actie van cacaopolyphenols ( een groep chemische substanties die in installaties wordt gevonden, wat waarvan, zoals flavanols ,om aan gezondheid) te zijn voordelig worden verondersteld te zijn. Een "bepaalde zorg is dat de potentiële BP vermindering die door flavanols wordt bijgedragen door de hoge suiker, het vet en de calorieopname met de cacaoproducten zou kunnen worden gecompenseerd," de auteurs schrijft. Het effect van lage cacaoopname op BP is onduidelijk.

De zeemansdolk Taubert, M.D., PH D., van het Universitaire Ziekenhuis van Keulen, Duitsland, en collega's beoordeelde de gevolgen van lage regelmatige hoeveelheden cacao op BP. De proef, die tussen Januari 2005 en December 2006 wordt geleid, omvatte 44 volwassenen (leeftijd 56 door 73 jaar; 24 vrouwen, 20 mannen) met onbehandelde hoger-waaierprehypertension (BP 130/85 - 139/89) of stadium 1 hypertensie (BP 140/90 - de Deelnemers 160/100). werden willekeurig toegewezen om 18 weken of 6,3 g (30 calorieën) per dag te ontvangen die van donkere chocolade 30 mgpolyphenols bevat of polyphenol-vrije witte chocolade aanpast.

De onderzoekers vonden dat van basislijn aan 18 weken, de donkere chocoladeopname gemiddelde systolische BP door?2.9 (1.6) van mm- Hg en diastolische BP door?1.9 (1.0) van mm- Hg zonder veranderingen in lichaamsgewicht, plasmaniveaus van lipiden of glucose verminderde. Overwicht van de hypertensie daalde van 86 percenten tot 68 percenten. Systolische en diastolische BP bleef onveranderd door de behandelingsperiode onder die in de witte chocoladegroep. Het eten van donkere chocolade resulteerde op korte termijn verschijning van cacaofenolen in plasma en verhoogde vasodilatory s-Nitrosoglutathione. Er was geen verandering in plasmabiomarkers in de witte chocoladegroep.

"Hoewel de omvang van de BP vermindering klein was, zijn de gevolgen klinisch opmerkelijk. Op een bevolkingsbasis, heeft men geschat dat een 3mm vermindering van Hg van systolische BP het relatieve risico van slagmortaliteit door 8 percent, van de mortaliteit van de kransslagaderziekte door 5 percent zou verminderen, en van alle-oorzakenmortaliteit door 4 percenten, de "auteurs schrijven.

"Meest intrigerende vinden van deze studie is dat de kleine hoeveelheden commerciële cacaobanketbakkerij een gelijkaardig bp-Verminderend potentieel vervoeren dat met uitvoerige dieetwijzigingen wordt vergeleken die doeltreffendheid hebben bewezen om cardiovasculair gebeurtenistarief te verlagen. Terwijl de aanhankelijkheid op lange termijn aan complexe gedragsveranderingen vaak laag is en het ononderbroken adviseren vereist, is de goedkeuring van kleine hoeveelheden flavanol-rijke cacao in het gebruikelijke dieet een dieetwijziging die gemakkelijk om is aan te hangen en daarom een veelbelovende gedragsbenadering van lagere bloeddruk in individuen met boven-optimale bloeddruk kan zijn. De toekomstige studies zouden de gevolgen van donkere chocolade in andere bevolking moeten evalueren en resultaten op lange termijn "op bloeddruk evalueren, besluiten de auteurs (JAMA 2007;298 (1):4960).


Geen Reacties op “A weinig donkere chocolade vermindert dagelijks bloed pressure”  

  1. Geen Commentaren

Verlaat een Antwoord

U moet logboek binnen om een commentaar te posten.