Newswise - Prostate kankeronderzoek dat door NIH wordt gefinancierd brengt naar voren dat een dieethoogte in het soort omega-3 vetzuren die in vissenolie wordt gevonden en bepaalde soorten vissen de prognose van mensen zou kunnen verbeteren die een genetische tendens naar prostate kanker hebben.

"Deze studie toont duidelijk aan dat het dieet het saldo naar een goed of een slecht resultaat kan tippen," bovengenoemde hogere onderzoeker Yong Q. Chen, PH D., van de Bos Universitaire School van het Kielzog van Geneeskunde. "Het is mogelijk dat een verandering in dieet het verschil kon betekenen tussen het sterven aan de ziekte en het overleven met het."

In muizen die met een genetisch tekort werden gebouwd dat prostate kanker veroorzaakte, vertraagde een dieethoogte in omega-3 vetzuren die bij geboorte de verminderde tumorgroei beginnen, ziektevooruitgang en verhoogde overleving. Het onderzoek wordt gemeld online in het Dagboek van Klinisch Onderzoek en zal in 2 Juli..2007 drukkwestie lijken.

Prostate kanker is vaakst gediagnostiseerde kanker en is een belangrijke doodsoorzaak bij mensen in de Verenigde Staten. De studies van de bevolking hebben gesuggereerd dat de consumptie van vissen of vissenolie prostate kankerweerslag vermindert. Nochtans, zijn deze onderzoeken belemmerd door de moeilijkheidsmensen hebben in nauwkeurig het melden van hun dieetopname.

Het doel van de huidige studie was gen-dieet interactie in prostate kanker te onderzoeken. Het impliceerde muizen die met een genetisch tekort werden gebouwd - zij hadden een gen van het tumorontstoringsapparaat niet en ontwikkelden spontaan prostate kanker. Dit gen (Pten) is afwezig in 60 tot 70 percent van metastatische kanker in mensen.

De gebouwde muizen en de "wild-type" (of niet-gebouwd) werden muizen gevoed variërende niveaus van omega-3 en omega-6 meervoudig onverzadigde vetzuren (PUFAs). Allebei zijn "essentiële" vetzuren, wat betekent het lichaam nodig heeft hen voor juiste celfunctie maar hen niet kan produceren. Vele plantaardige oliën bevatten omega-6 PUFA. De vissen zoals makreel, meerforel, haringen, sardines, albacore tonijn en zalm zijn hoog in omega-3 vetzuren.

De voedingsdeskundigen adviseren dat de mensen gelijke aandelen van omega-3 en omega-6 PUFA verbruiken. Nochtans, in huidige westelijke diëten, is het aandeel van omega-6 tot omega-3 tussen 30 en 50 aan.

De muizen werden gevoed of een dieet hoog in omega-3 (de verhouding van omega-6 tot omega-3 was 1:1) een dieet laag in Omega 3 (verhouding omega-6 tot omega-3 was 20:1), of een dieet hoog in omega-6 (de verhouding van omega-6 tot omega-3 was 40:1). De wetenschappers vergeleken overlevingstarieven en wogen de voorstanderklieren van de dieren om tumorvooruitgang te meten.

De muizen met het gen van het tumorontstoringsapparaat bleven vrij van tumors en hadden 100 percenten overlevings, ongeacht dieet. In muizen met het gentekort, was de overleving 60 percenten in dieren op het hoge omega-3 dieet, 10 percenten in die op het lage omega-3 dieet en 0 percenten in die op hoog dieet omega-6.

"Dit stelt voor dat als u goede genen hebt, het niet teveel kan van belang zijn wat eet u," bovengenoemde Chen, een professor van kankerbiologie. "Maar als u een gen hebt dat u voor prostate kanker vatbaar maakt, kan uw dieet het saldo tippen. Onze gegevens tonen het belang van gen-dieet interactie aan, en dat genetische kankerrisico kan gunstig door omega-3 PUFA worden gewijzigd."

Chen zei de dieetveranderingen in mensen bijzonder voordelig kunnen zijn naar voren gebogen aan prostate kanker omdat de ziekte gewoonlijk bij oudere mensen wordt gediagnostiseerd en de tumors traaggroeiend zijn. Het is mogelijk dat etend een hoogte omega-3 het dieet tumorontwikkeling of vooruitgang lang genoeg voor de man kon vertragen om uit te leven zijn natuurlijke levensduur met prostate kanker.

Hij merkte op dat de muizen levenblootstelling van omega-3 kregen en dat sommige mensen niet bereid kunnen zijn om hun diëten te veranderen tot zij kanker ontwikkelen. Hij hoopt te bestuderen of er gunstige gevolgen van het toevoegen van omega-3 PUFA aan het dieet zou zijn nadat de tumors zich hebben ontwikkeld.

Hij waarschuwde dat de gevolgen met omega-3s gevonden in vissenolie werden verkregen en dat omega-3s van lijnzaadolie en andere installaties de zelfde resultaten kunnen niet opleveren. Die geinteresseerd in een overzicht van omega-3 vetzuren en manieren om uw dieet family’s met hen aan te vullen kunnen onze vrije omega-3 gebruikersgids verkrijgen door omhoog voor ons maandelijks bulletin te ondertekenen, IHealthBulletin, van onze homepage (http://www.iHealthBulletin.com).

"Onze gegevens impliceren een gunstig effect van omega-3 PUFA bij het vertragen van het begin van menselijke prostate kanker," bovengenoemde Chen.


Geen Reacties op “Omega-3 van vissenolie kunnen prostate cancer” bestrijden;  

  1. Geen Commentaren

Verlaat een Antwoord

U moet logboek binnen om een commentaar te posten.